Rádi bychom s vámi sdíleli novinku z naší školy, která se stala úspěšným příjemcem projektu zaměřeného na badatelskou výuku. Tento inovativní projekt umožní našim žákům rozvíjet svůj zájem o přírodní vědy a je další z možností, kde žáci mohou více rozvíjet svůj zájem a talent.
Projekt, který spojí žáky prvního a druhého stupně ve věkově smíšených skupinách, přináší nový pohled na vzdělávání. Starší žáci se stanou mentory mladších spolužáků, což nejenže posílí jejich vlastní znalosti, ale také podpoří kolektivní učení a spolupráci.
Hlavním nástrojem pro badatelskou činnost bude pH měření, které umožní našim žákům prozkoumávat různé látky, s nimiž se setkávají v běžném životě. Každý projektový tým začíná formulací vlastní hypotézy, což podnítí jejich kreativitu a schopnost samostatného myšlení. Následně se pustí do badatelských aktivit, při kterých využijí pH metr k potvrzení nebo vyvrácení své hypotézy.
Jednou z klíčových předností projektu je, že nově získané poznatky nezůstanou pouze v rámci školních laboratoří. Žáci mají možnost přenést své objevy a dovednosti do běžného života, např. zjištěním pomocí měření pH, které nápoje jsou zdravé a které ne. Mentorský přístup starších žáků také zvyšuje jejich zodpovědnost a rozvíjí dovednosti vedení a sdílení znalostí.
Jsme přesvědčeni, že tato badatelská výuka s využitím pH metrů přispěje nejen k odbornému rozvoji našich žáků, ale také k posílení jejich lásky k přírodě a vědě.
Tento projekt, který připravila Mgr. Monika Čubíková, podpořil finanční částkou 27 000 Kč Úřad městského obvodu Moravská Ostrava a Přívoz.